Full nedstengning til tross, ØIF Arendal er mer populær på «nett» enn noen gang! Nesten 125 millioner mennesker er klubbens fantastiske rekkevidde fra sesongstart til 31. mars 2021. Det er en solid økning på 31.8% mot fjorårssesongen og også godt foran 2018/2019 sesongen!

Sist gang det var en heltspilt sesong med både serieavslutning og påfølgende sluttspill var sesongen 2018/2019. Den gang var ØIF Arendals rekkevidde på rekordstore 133 millioner når sesongen var over. Så langt denne sesongen finnes det bare målinger pr. 31. mars 2021. Da var tallene for sørlandsklubben imponerende 125 millioner. Det er med andre ord ingen tvil om at ØIF Arendal vil ta igjen sesongen 2018/2019.

2020/2021 sesongen (1. juni 2020 – 31. mars 2021) halv sesong:

29 TV innslag pr. mars med rekkevidde på 2,5 millioner
344 avisoppslag pr. mars med rekkevidde på 11,5 millioner
1 384 innlegg på nettsider med rekkevidde på 111 millioner
1 776 innlegg i sosiale medier med rekkevidde på 2,6 millioner

3 533 innlegg totalt med 125 millioner i rekkevidde (10 måneder)

Det er ikke alle tallene som peker oppover selv om summen av all rekkevidde er rekordstore. Det har blitt færre avisoppslag og TV-seere som følge av at så mange kamper har blitt stengt ned.

2019/2020 sesongen (1. juni 2019 – 31. mai 2020):

33 TV innslag pr. mars med rekkevidde på 3,2 millioner
439 avisoppslag pr. mars med rekkevidde på 16,5 millioner
1 495 innlegg på nettsider med rekkevidde på 75 millioner
2 574 innlegg i sosiale medier med rekkevidde på 2,4 millioner

4 538 innlegg totalt med 97 millioner i rekkevidde (ett helt år)

Selv om TV-innslag og avisoppslag faller, så er utviklingen på internett i nettaviser og på nettsider så formidabel at den spiser opp det man taper i andre medier.

Så er det bare å glede seg til det blir fullspillte sesonger igjen. Grunnlaget som er laget så langt er helt formidabelt – det er det i alle fall ingen tvil om!

2018/2019 sesongen (1. juni 2018 – 31. mai 2019) – hel sesong:

72 TV innslag pr. mars med rekkevidde på 9,4 millioner
684 avisoppslag pr. mars med rekkevidde på 32,1 millioner
1 796 innlegg på nettsider med rekkevidde på 92 millioner
5 608 innlegg i sosiale medier med rekkevidde på 10,8 millioner

8 160 innlegg totalt med 144 millioner i rekkevidde (ett helt år og fullspillt sesong)