Kommunestyre: Bygger ut Sør Amfi til 8 000 tilskuere! – ØIF Arendal

Kommunestyre: Bygger ut Sør Amfi til 8 000 tilskuere!

Arendal Kommune har fått ekstra midler av regjeringen for å starte prosjekter som skal få i gang det lokale næringslivet i disse coronatider. Det har fått utrolige konsekvenser for prosjektet med utbygging av Sparebanken Sør Amfi.

ØIF Arendal har jobbet lenge med å få til en ombygging i Sparebanken Sør Amfi. Skal klubben ha noen som helst sjanse til å spille Champions League i Arendal i fremtiden, må arenaen ha minst 4 000 sitteplasser.

Nå har politikerne i Arendal vedtatt å bruke det fleste av disse midlene på å bygge ut Sør Amfi til den stolteste og største arenaen på Sørlandet.

– Når vi fikk midler sånn ut av det blå, kunne vi rett å slett «klemme til» med en gang. Heldigvis var vi kommet langt i prosjektering. Nå plusser vi på planene og bygger en arena til 8 000 tilskuere. Dette blir en av de flotteste håndballarenaene i Norden, skryter ordføreren i Arendal.

– Dette har i grunn vært en positiv prosess fra ende til annen. Politikere i Arendal, politikerne i fylket og Arendal Eiendom KF har alle sluttet om våre innspill. Vi er utrolig glad for disse vedtakene, forteller daglig leder ØIF Arendal.

– At kommunen har fått ekstramidler fra regjeringen og velger å styre de inn i prosjektet på Myra er bare helt vidunderlig. Det kompenserer for mye av de utfordringene vi står opp i, skryter han.

Det er snakk om 10-talls millioner som er avsatt til prosjektet. Nå skal klubb, kommune, skole og fylkeskommune sette seg sammen for å se hvordan det skal bli. Og går det som prosjektmedlemmene tror, vil alt være på plass til sesongstart allerede i september.

– Dette er midler gitt av regjeringen for å få fart på det lokale næringslivet så raskt som mulig. Derfor kommer vi til å «klemme til» så raskt det bare er mulig. Alle politiske prosesser kommer til å gå lynkjapt, jeg er utsted ekstraordinære fullmakter, forteller en kry ordfører.

Her kan du se vedtaket bli behandlet i kommunestyret tirsdag 31. mars:

sponsorfamilie_Sponsorpyramide 20/21