B2B: Hotell Arendal ny bronsepartner – ØIF Arendal
Daglig leder Margrethe Svinøy.

B2B: Hotell Arendal ny bronsepartner

Arendal fikk i sommer et nytt og etterlengtet hotell, Hotell Arendal. Konseptet er overnatting midt i sentrum til en overkommelig penge, sier daglig leder Margrethe Svinøy. Nå har det ferske hotellet og ØIF Arendal inngått samarbeid.

Hotell Arendal og daglig leder Margrethe Svinøy er nye i B2B-familien i regi av ØIF Arendal. FOTO: Det Skjer i Arendal/Per Stian Johnsen

– Utgangspunktet er at vi opplever at det i perioder har vært for lav kapasitet på hotellrom i Arendal, og mener det i sentrum har manglet rom tilpasset kundegrupper som idrettslag, barnefamilier, barnefamilier og vennegjenger. Hos oss er det små rom, men gode senger, puter, dyner, godt internett og moderne bad. Vi tilbyr akkurat det man trenger for å overnatte om man vil bo sentralt, forklarer Margrethe Svinøy.

Konsept
Hotellet er resepsjonsfritt, og de fleste tradisjonelle hotelltjenestene er automatisert. Man booker selv rom på nettet, og mottar romnummer og kode til rommet på sms. Dermed slipper man å kaste bort tid i kø for å sjekke inn og ut. – Det finnes mange ulike typer rom; vi har alt fra standard enkelt- og dobbeltrom, til større familierom og små leiligheter med 6-7 sengeplasser, noen av disse har også kjøkken. Vi har en kul og moderne sovesal, en kraftig oppgradering fra gymsal og skoler, som er en egen avdeling rettet mot unge på tur og de som vil prøve noe nytt innen overnatting. I vår «senge-boks» kan man selv låse seg inn i sin egen lille hule, vi har mini-rom for de som kun trenger en seng, men vil ha bad på rommet, og vi har køyesengsrom med 3 senger i høyden – ypperligere for venner på tur som ikke vil betale for mye for overnattingen. Våre løsninger og rom passer folk som reiser sammen, og som primært ikke reiser på tur for å være på hotell, som idrettslag eller vennegjenger, smiler Svinøy. 
– Dette skal være et enkelt, men kult hotell-konsept. Hos oss får du ikke pynteputer og pay-tv, men freshe rom og godt internett. Og når det meste er automatisert, kan vi sikre kundene gode priser, sier hun videre.
Svinøy beskriver prosessen fra idé og konseptutvikling til ferdigstillelse som spennende. 10. juni åpnet Hotell Arendal dørene i Østregate.
– I sommer har det vært fullt kjør, systemer og rom ble skikkelig stresstestet og vi sitter igjen med gjennomgående gode erfaringer. Vi er fornøyd, selv om læringskurven har vært bratt, smiler Svinøy.
Etter ferdigstillelsen av alle fire etasjer i forkant av Arendalsuka i august, vil hotelledelsen fremover konsentrere seg om målgruppene konseptet henvender seg utenom fellesferien.

Markedsjobbing
– Nå skal det bli gøy å jobbe med periodene og sesongene som ikke går av seg selv. Vi har god tro på at det ferske samarbeidet med ØIF Arendal kan bidra til å gi oss godt belegg utover høsten, vinteren og våren.
-Hvorfor ØIF Arendal? – Vi synes det er fantastisk at Arendal har et håndballag i øverste divisjon, det er veldig inspirerende for alle de unge spillerne i vårt område, viktig for rekrutteringen til håndballen og det er utrolig gøy at det satses på lokale ungdommer. Klubben har en solid organisasjon og spennende planer for fremtiden, og vi ser frem til samhandlingen i B2B-nettverket og videre utvikling av dette. Vi tror summen i dette samarbeidet vil styrke vårt hotell og bidra til at flere for øynene opp for hotellet. Nå gleder vi oss til å komme skikkelig i gang både med dette og hverdagen som vi skal skape sammen, sier hun optimistisk.

Vi ønsker den spenstige nyvinningen velkommen på laget!