I dag onsdag, torsdag og fredag arrangerer ØIF Arendal digitalt B2B-møter for sponsorene. 60 firmaer er påmeldt og de skal møtes 300 ganger! – Dette håper vi blir våre samarbeidspartneres mest lønnsomme uke på en stund, forteller salgssjef Jørn Holmestrand.

Håndballsesongen tok en brå slutt etter en publikumsfri kamp mot Elverum i Elverum tidlig i mars måned. Dermed stoppet også det meste av aktiviteter i klubben, men så absolutt ikke alt.

– Viktigere enn noen gang er det å gi sponsorene våre valuta for investeringene i klubben, forteller daglig leder Bjørn-Gunnar Bruun Hansen.

Og det er ikke langt fra ord til handling i ØIF Arendal.

– Vi hadde planlagt et vanlig speedbookingsmøte i mars. Det måtte vi av naturlige årsaker avlyse. Men behovet og ønske om å hjelpe sponsorene i gode forretningssamtaler i disse ulvetider er større enn noen gang. Så vi satt oss ned å tenkte ut en måte å hjelpe til på.

– Det var sånn ideen om digitalt B2B-møtecup kom opp, forklarer han.

Og onsdag, torsdag og fredag denne uken møtes altså sponsorene på ØIF Arendals digitale plattform for møter.

– Så langt ser det ut til å fungere så godt som bare det, forteller salgssjef Jørn Holmestrand ivrig. Vi har fått så mange hyggelige tilbakemeldinger fra sponsorene som virker veldig fornøyd med at vi forsøker å tenke det beste for dem i disse corona-tider. Vi har også fått melding om at noen allerede har kommet i posisjon til ny forretning, det varmer oss veldig. For det er jo vår målsetting, at sponsorene skal handle stadig mer med hverandre. Da virker nettverket vårt på sitt beste.