Det er Bjørn Jensen, daglig leder og partner i elektrofirmaet Nedig, som med et stort smil forteller om hans erfaringer med klubbens B2B-nettverk. - Det er ingen tvil om at B2B-nettverket fungerer. Vi har millionomsetning i nettverket og vi handler godt av andre medlemmer i "familien", sier han.

– Du kan si det sånn at det fungerer både på inntekts- og utgiftssiden, forklarer Bjørn Jensen med referanse til at han bruker nettverket både som et sted å rekruttere nye kunder og et sted å handle varer og tjenester Nedig trenger.

– Før var det litt mer at folk «snakket om» at det skulle bli noe. Nå er det derimot helt konkrete oppdrag. Det skjer mye i nettverket.

Som i forbindelse med jula 2018  da Nedig kjøpte julegaver til ansatte i nettverket.

– Vi kjøpte gavekort hos en annen sponsor, Castelle. Det var de ansatte veldig fornøyd med og er nok noe vi kan komme til å gjenta. Det har ført til mer sosialisering blant de ansatte. Vi har hatt «shuffelboard» kvelder og kost oss både på Castelle og Nr. 1 Sportsbaren.

En ting overrasker Bjørn litt ekstra.

– Det er overraskende få håndtverkere her. Alle i klubben, publikummere og sponsorer trenger håndtverktjenester og således er det stort potensiale for mange nye kunder. Det er i grunn rart at ikke flere håndverkere bruker ØIF Arendal og nettverkene rundt klubben til å markedsføre seg.

Når vi lurer på hvor fornøyd han er som sponsor og mulighetene ØIF Arendal byr på, er han helt klar.

– Klubben har udiskutabelt det beste sponsornettverket vi deltar i. Og vi merker fort at klubben er veldig opptatt av at vi hele tiden skal få noe tilbake.

– Og vi opplever også at lojaliteten mellom sponsorene som deltar blir bedre og bedre. Når klubben startet opp B2B-nettverket så var det ikke så mange som skjønte mulighetene dette ga. Nå vet vi godt hvem som driver med hva og det er korte veier til å gjøre forretning sammen.

Så vet vi at når vi trenger en elektrikker, da ringer vi til Nedig – for vi støtter vel sponsorene i klubben, gjør vi ikke? 

Fargeriket omsetter for millioner i B2B-nettverket