Daglig leder i Norsk Topphåndball, Hein Barthold, har nettopp oppdatert klubbene med nettsidetallene for september og oktober. – ØIF Arendal setter «all time high» i norsk klubbhåndball. Klubben har flere nettsidevisninger enn Larvik hadde på sin topp!

Tallene som Norsk Topphåndball legger frem viser at ØIF Arendal har doblet antall sidevisninger på ett år. Fra 33 738 til utrolige 66 904 i gjennomsnitt hver måned i perioden september/oktober.

ØIF Arendal har gjort den største nettsatsningen som noen gang er gjort i norsk håndball. Gjennom mye hardt arbeid og gjennom å ta i bruk de mulighetene som fellesplattformen til toppklubbene inviterer til, har klubben lykkes best av alle.

Søndag 24. november kl. 17.00. Billetter selges nå (trykk på bildet)

Måler man utelukkende etter antall besøk/økter har ØIF Arendal 44 246 besøk i snitt hver måned. Det er mer enn dobbelt stå mange som noen av dameklubbene. Og et godt stykke foran alle andre herreklubber.

– Tallene viser tydelig at ØIF Arendal gir mer til de som allerede liker klubben og knytter til seg flere gjennom det som skrives. Det er imponerende at trafikken øker fra september til oktober. Det forteller at folk kommer igjen og nye kommer til. Noe som må bety at de liker det de får servert.

Det er 17 133 enkeltpersoner som er innom nettsidene hver måned. Og ingen klubber klarer å få flere sidevisninger pr. besøk enn det ØIF Arendal gjør.

– ØIF Arendal tjener på å være fremoverlente og ikke minst ærlige. Det står respekt av det at klubben også byr på seg selv når resultatene på banen ikke er så gode slik som tilfelle var i innledningen på sesongen. Og det ser jo bestemt ut som om folk liker det som skrives, både når det går dårlig og når det går bra.

Hein Barthold er tydelig på hvorfor det er viktig å være gode på nettsidene og hvorfor det er viktig med mye trafikk.

– Det aller viktigste er jo å bruke disse plattformene for å få flest mulig folk på kamper. Dessuten er det en fantastisk arena for å promotere samarbeidspartnere. Her er Arendal best i klassen. Klubben gir mer til dem som allerede liker klubben. Og knytter til seg langt flere. Gir følgerne mye om klubben og slipper dem tettere innpå profilene i klubben. Gjennom jobben på nettsider og i sosiale medier gir klubben både supportere og sponsorer en langt større opplevelse.

– Det er ikke tilfeldig at det er ØIF Arendal, Elverum og Vipers som er best i sosiale medier.

Om ØIF Arendals posisjon i sosiale medier og på bruk av nettsider har den daglige lederen i Norsk Topphåndball følgende kommentar:

Jeg følger norske klubber tett, har ikke sett alt, men det meste fra de større klubbene i Norden. Så langt jeg kan se er ØIF Arendal den beste klubben av de alle

Hein Barthold, daglig leder i Norsk Topphåndball