Det er ikke bare publikummet i Sparebanken Sør Amfi som får nyte godt av høydepunkter som serveres av ØIF Arendal-spillerne.

Sander L. Simonsen, her i aksjon mot Nøtterøy.

Se videoen lenger ned i artikkelen.

– En herlig video, smiler Noah Hansen Klock som er ansvarlig for sosiale medier i ØIF Arendal.

Perle
I hjemmekampen mot Nøtterøy i februar kom en ny perle, som da ble servert av trioen Sander L. Simonen, Sondre Paulsen og Olaf R. Hoffstad. Flyveren er i skrivende stund sett av over 300.000.
– Denne videoen er så langt sett 308.000 ganger og har 19.300 likes. Det synes vi er veldig gøy, sier Klock Hansen til oifarendal.no.

ØIF Arendal har idag nær 8.500 følgere på Instagram. Hansen Klock sier at instagram-kontoen heter OIFArendalElite og at brorparten av følgerne er et yngre publikum.
– Samtidig ser vi at stadig flere på din alder finner veien til Instagram. Det er aldri for sent, sier Klock Hansen og smiler til nettredaksjonens medarbeider.
– Målet med disse videoene er å øke interessen og engasjementet rundt ØIF Arendal. Instagram Reels er Instagram sin versjon av TikTok. Dette er en egen video tjeneste på Instagram. Vi begynte ordentlig med Instagram Reels da Nærbø gjestet oss i Sør Amfi i november i fjor. Siden da har interessen for våre videoer skutt i taket. Vi ser at satsingen vår gir resultater, sier han fornøyd.


TikTok
Klock Hansen beskriver Instagram Reels som en klar parallell til videotjenesten TikTok, som gir brukerne mulighet til å poste videoer med musikk og andre lydeffekter spesielt egnet for mobilvisning.
Det som gjør nettopp Reels så spesielt er muligheten til å se digitalt innhold over hele mobilskjermen din som også tilrettelegger for en enkeltes interresser. Instagram Reels er nettopp laget slik at videoene man ser skal være noe man liker. Det gjør det enklere for oss som jobber med sosiale medier i ØIF Arendal til å nå ut til håndballpublikum, avslutter Noah Hansen Klock.