TV-AKSJONEN: – GI DIGITALT ELLER I DEN VANLIGE BØSSA! – ØIF Arendal

TV-AKSJONEN: – GI DIGITALT ELLER I DEN VANLIGE BØSSA!

TV-aksjon nærmer seg med stormskritt. Mandag tilbrakte Mario Matic, Kristian Rammel og Kristijan Jurisic med telefon på øra for å få næringslivet til å gi så det monner. Fredag kommer bøssene til Sparebanken Sør Amfi når Fjellhammer står klare til dyst -og ØIF Arendal har opprettet egen spleis!

ØIF Arendal-spillerne Kristian Rammel, Mario Matic og Kristijan Jurisic brukte mandagskvelden til å ringe rundt for å fylle opp bøssa i forbindelse med tv-aksjonen Barn, ikke brud. Bak står ordfører i Arendal kommune, Robert C. Nordli, som tilbrakte mandagskvelden i telefonen.

– Årets tv-aksjon – Barn, ikke brud, omhandler mer enn bare hva som skjer ute i den store verden. Det skjer også her hjemme. Derfor er det ekstra viktig at idretten tar et tydelig standpunkt gjennom å bidra. Du kan enten legger penger i bøssa på kampdagen, eller gi via den digitale spleisen, sier Benedikte Nilsen Glommen som sammen med med Linda Dagestad Øygarden er ansvarlige for samfunnskontakt i ØIF Arendal.

ØIF Arendals digitale spleis finner du her: https://www.spleis.no/project/194054

Kaptein Kristian Rammel, målvakt Kristijan Jurisic og playmaker Mario Matic gikk løs på lista over næringslivsaktører med stor iver tidligere denne uka. Innsamlingen, som var rettet mot næringslivsaktører på Sørlandet, blir betegnet som en suksess.

Barn, ikke brud
Det er bakteppet for at Kristian Rammel, Kristijan Jurisic og Mario Matic var ØIF-ambassadører i arbeidet med å få næringslivsaktører over hele Sørlandet – deriblant flere sponsorer i ØIF-familien, til å gi et bidrag til årets tv-aksjon.
– Dette er et samfunnsproblem. Derfor er det så utrolig viktig at idretten bidrar. For oss i ØIF Arendal er dette en måte å vise det ansvaret vi skal ta, sier Nilsen Glommen videre.
Klubbens flotte ambassadører var ikke alene om å ringe rundt til næringslivsaktører. Ordfører Robert C. Nordli var også blant dem som ringte rundt på initiativ fra TV-aksjonens ledelse og Næringsforeningen.
Ordfører Nordli hadde på forhånd klar en liste med næringslivsaktører i Agder – deriblant en rekke ØIF Arendal-sponsorer, som ga rause bidrag utover mandagskvelden.
Fredag er det publikums tur når bøssene og bøssebærerne ankommer Sparebanken Sør Amfi når Fjellhammer står klare klokken 18 til dyst i Rema 1000-ligaen. Om du ikulle du ikke ha fysiske kroner og sedler tilgjengelig, er det enkelt å gi e bidrag via den nevnte digitale spleisen.

ØIF Arendals digitale spleis finner du her: https://www.spleis.no/project/194054

Hva går pengene til?
Hvert tredje sekund blir en jente giftet bort et sted i verden. Gjennom årets TV-aksjon skal vi sammen gi jenter muligheten til å velge sin egen framtid, og vie seg til livet. Årets TV-aksjon går til Plan International Norges arbeid mot barneekteskap. Sammen skal vi nå ut til tre millioner mennesker for å få slutt på barneekteskap i de landene der problemet er størst: Bangladesh, Nepal, Malawi, Mali og Niger.  Vi skal jobbe for at jenter får bli på skolen, at barn, unge og eldre får opplæring i jenters rettigheter og i likestilling og at lovverket skal beskytte barn fra å bli giftet bort.

Barn skal få være barn, ikke brud.