ØIF Arendal en av de første i Europa!
ØIF Arendal er en av de første håndball lagene i Europa som tar i bruk den nye og spennende sosiale medier plattformen, TikTok.
Det skjer spennende ting i og rundt klubben for øyeblikket. Vi vinner på banen, samtidig som vi tar i bruk nye spennende verktøy for å øke interessen for ØIF Arendal!
ØIF Arendal er tilgjengelig på mange sosiale medier plattformer, og nyeste tilskudd i «verktøykassen» er TikTok.
- TikTok er et sosialt nettverk/app der brukerne kan dele korte videoer med sang-miming, humor, dansing, eller de kan vise frem sine talenter. Les mer hva TikTok er her!
Markedansvarlig Simen Moesgård fortelle viktigheten med å ta i bruk nye plattformer som TikTok.
– Første gang jeg hørte om TikTok så tenkte jeg at dette kunne være en spennende app. Det var da en plattform som hovedsakelig var laget for å dele talenter eller andre morsomme klipp. Nå har TikTok utviklet seg til å bli et av verdens største sosiale medier, med mer enn en halv milliard brukere i alle aldre.
Han fortsetter..
– I forhold til Facebook, Snapchat, Instagram & andre sosiale medier, så er TikTok et sted hvor målgruppene er mer «nisje» interessert. Et godt eksempel på det er den første posten til Bjørn Gunnar. Han la ut et lite klipp som gikk «Viralt». Filmen var fra en av ØIF Arendals treninger, og er for øyeblikket avspilt 56.000 ganger! Se videoen til Bjørn Gunnar her!
..Men hvorfor er det ikke flere klubber som bruker TikTok i sin markedsføring visst det er så effektivt?
Først og fremst, så kommer dette av at det å prøve & lære nye ting tar mye tid. Mange vet at tid er en mangelvare for veldig mange i arbeidslivet, uansett hva bransje man jobber i. Den andre grunnen er at TikTok har til nylig fokusert utelukkende på privatpersoner og egen merkevarebygging. Nå har det åpnet seg opp muligheter for at organisasjoner kan annonsere og utvikle egne konsepter for sin markedsføring gjennom appen.
Hva innhold Skal ØIF Arendal lage på TikTok?
Det blir innhold fra Håndballbanen. Unike videoer fra blant annet spillerne, treningene og kampene. Vi har stor tro på at denne appen vil være med på å øke interessen og engasjement for klubben, sier Simen.
Er du også på TikTok? Følg oss her!