ØIF Arendal med B2B-tur til Norges nye «håndballkatedral»!
Denne helgen har ØIF Arendal hatt med seg nærmere 40 sponsorer til håndball-EM i Trondheim. Fokus er selvsagt forretningsmuligheter innenfor selve sponsorfamilien i B2B. Sett i lyset av håpet om utbygging av Sparebanken Sør Amfi, var det også svært så spennende å få ta i bruk nye Trondheim Spektrum.
Og la oss ta konklusjon først: Trondheim Spektrum er utvilsomt Norges desidert flotteste håndballarena! Søndagens kamp mot Frankrike med nesten 10 000 tilskuere var magisk på mer enn «bare» det som skjedde ute på banen…
Med de mest ivrige sponsorene ringside fikk Sørlands delegasjon ta i øyesyn en arena som virkelig har tatt i bruk de moderne fasiliteter som skal til for å lage håndball- og idrettsfest. At det norske håndballforbundet i tillegg fyller arenaen med et arrangement til terningkast 6 gjorde totalopplevelsen helt magisk. Og det var før kampen var i gang!
– Vi har hatt en både flott og nyttig tur. ØIF Arendal gir oss arenaene. Her knyttes det både forretnings- og vennskapsbånd. Sånt blir det ofte gode relasjoner av, slike relasjoner som gir posisjon til flere mulige forretningssamarbeid. Det å være med ØIF Arendal på denne årlige tradisjon, er både nyttig, morsomt og lønnsomt.
En annen som har fått mye ut av oppholdet i Trondheim er ØIF Arendals arrangementsjef Per Carsten Michelsen.
– Her var det mye inspirasjon å hente både i løsninger i selve hallen og ikke minst til innholdet i selve arrangementet. I alt fra valgt av musikk, måten man bruker musikken og måten musikk og skjermer spiller sammen. Maskotter og mange, mange spennende detaljer. Vi er inspirert, forteller ØIF Arendals reiseleder på turen og arrangementsjef til vanlig. Han var både imponert og inspirert.
Så gjenstår det å håpe at Sørlandet kan få sin håndballkatedral også – den som kan komme i Sparebanken Sør Amfi. Vi krysser fingrene og appeller alle til å heie på prosessen.