Sammen med noen av fansen, holdt spillerne invitasjonsdugnad mandag kveld. Et av målene med kvelden ble innfridd.

ØIF Arendal er synlige i sosiale medier (SoMe), men et av målene fremover – i tillegg til å kapre seriegullet fra Drammen og Elverum – er å vokse i sosiale medier og å få flere deltakere på klubbens arrangementer.

 

Mandag kveld satt spillerne sammen med noen av støttespillerne og bedrev en invitasjonsdugnad. Først ble det invitert til arrangement, og det arrangementet er ikke noe ringere enn sølvkampen i gullkampen, hjemmemøtet med Drammen i Sør Amfi førstkommende onsdag.

 

I løpet av kvelden ble over 1.000 nye personer invitert til arrangementet. I tillegg var det langt over 100 som i løpet av kort tid meldte interesse for å komme på kampen, eller som sa de skulle komme. Det betyr mye med tanke på oppmøtet i Sør Amfi til onsdag.

– For spillerne handler dette om at de med denne dugnaden får spille for over 2.000 kontra at de i andre tilfeller kanskje hadde måttet spille for 1.100-1.200. Vi ønsker hjelp til å spre engasjementet rundt arrangementene våre, forklarer daglig leder i ØIF Arendal, Bjørn-Gunnar Bruun Hansen.

Med arrangementer er det i hovedsak kampene det gjelder.

 

På sikt er målet at flere skal komme på kampene, i tillegg er et mål å få enda flere følgere på sosiale medier. Antallet som liker ØIF Arendal på Facebook gikk opp med nærmere 200 i løpet av kvelden.

– Det er veldig bra. På sikt håper vi at enda flere skal like ØIF Arendal på Facebook og Instagram. Før invitasjonsdugnaden hadde vi 8.600 som likte siden, men drømmen er å komme over 10.000. Det vil bety mye for oss, forklarer Bruun Hansen.