- Flere av klubbens sponsorer som aldri har handlet hos oss har begynt å gjøre det. Og flere av de som har handlet, handler mye mer nå enn de gjorde før. For oss er det lønnsomt å være sponsor hos ØIF Arendal, det forteller daglig leder hos Fargerike Christensen, Reidar Christensen.

ØIF Arendal har det siste halvannet året jobbet iherdig med å få opp et aktivt sponsornettverk hvor det er satt skikkelig fokus på det å bruke de andre sponsorene i nettverket. Og det begynner å gi gode resultater skal vi tro daglig leder hos Fargerike Christensen, Reidar Christensen.

– Vi er veldig fornøyd med den utviklingen som har skjedd. Og vi merker at det bygges en veldig god lojalitet mellom sponsorene. Nå bruker flere sponsorer oss mer enn de gjorde før og nye sponsorer har begynt å bruke oss. Da blir sponsing lønnsomt, forklarer han.

Men det er heller ikke slik at Reidar og Fargerike Christensen bare «får» oppdrag.

– Skal nettverket fungere må vi bruke hverandre. Og vi bruker også nettverket. Bl.a. har vi kjøpt 10 biler av Gromstad Motor. Og selv om det er Gromstad Auto som sponsor ØIF Arendal, så er det samme eierskap og samme familie.  Og vi har fått oppdrag tilbake fra den kanten. Vi har begynt å bruke Sparebanken Sør både privat og i noen av selskapene våre. Og takket være det gode nettverket har vi satt oppdrag for nærmere 2 millioner til Nedig i godt samarbeid med Bjørn Jensen.

– Selvsagt må prisen være rett. Men det er ikke bare prisen. I sponsorfamilien bygger vi gode relasjoner og ikke minst tillit til hverandre. Slikt er viktig når man skal gjøre forretning sammen, forklarer Christensen.

ØIF Arendal vil i en rekke reportasjer heie frem gode samarbeid i klubbens sponsornettverk. Ønsker du å høre mer om ØIF Arendals sponsornettverk? Da kan du ta kontakt med klubben se kontaktinformasjon her.