André Lindboe gjør mer enn å hamre inn scoringer fra ØIF Arendals venstrekant. Han driver også med kampanalyse, og er sjef over klubbens konto på bildedelingstjenesten Instagram.

Daglig skal det komme drypp fra klubbens indre liv på sosiale medier, og Instagram er en fin kanal for dem som vil følge med på det som skjer i klubben.

– Jeg satser på at det skal legges ut minst et bilde daglig, alt fra promotering av kampene og til at vi tar med våre følge bak kulissene, forklarer André Lindboe.

 

Målet er etter hvert at også de andre spillerne skal bidra med glimt fra sitt dagligliv overfor følgerne.

– Vi ønsker at de skal vise frem litt av sitt dagligliv for følgerne våre, alt fra henting av barn i barnehage til laging av middag, forklarer han.

– Ønsket vårt er å få flere til å følge oss på Instagram, og at de får et innblikk i hva som skjer i klubben. I tillegg vil vi også nå ut til enda flere i forbindelse med kampene, legger han til.

 

André forteller at spillerne gjennom Instagram skal vise følgerne at de har det morsomt med håndballen.

Neste helg, når ØIF skal til Russland for å møte Dynamo Victor i returkampen i Challenge Cup, vil det ifølge Instagram-sjefen komme flere drypp i form av bilder og små historier til følgerne.

– Så lenge vi har tilgang til nett, og det ikke er kaos på noen måter, vil vi legge ut ting fra Russland. Vi skal vise litt av hvert, smiler Lindboe lurt. 

André Lindboe med den siste delingen som ble gjort før kampen mot Halden.

André Lindboe og markedssjef Pål Erik Aune Gundersen diskuterer ulike ideer for hva som kan legges ut de neste dagene.