Årsmøte med klubbens første hederspriser til hedersmenn og hederskvinner! – ØIF Arendal

Årsmøte med klubbens første hederspriser til hedersmenn og hederskvinner!

ØIF Arendal Elite avholdt årsmøte i Sparebanken Sør Amfi mandag 20. mars. Og 2016 var et godt år for klubben. Seriemesterskapet ble sikret på våren og kanskje vel så viktig, klubben klarte å skape et driftsoverskudd som igjen medførte at man spiser av den negative egenkapitalen.

ØIF Arendal-skuten har vind i seilene om dagen og klubbens gjenvalgte leder, Erik Smedsrud, kunne for 2016 konstatere både seriemesterskap, god økonomisk utvikling og rekordstor deltakelse på klubbens årsmøte.

Klubbens administrasjonssjef, Ole Aasen, fortalte rapporterte om en omsetning på kr. 11 177 713,- og et driftsoverskudd på kr. 381 240,- er den negative egenkapitalen redusert til kr. 1 471 264,-. Så jobben er ikke ferdig, men et godt stykke på vei. Og uansett blir det ikke minuspoeng i 2017/2018.

Klubben har vedtatt en spennende omorganisering med tydelige driftsområder og 100% ansvar for alle fagansvarlige. Målet er å bygge et «Champions League-lag» utenfor banen også!

Fantastisk spennende er det at klubbens styre fylles opp med kompetente og ressurssterke personer. Reidun Heia Pedersen kommer inn og etternavnet hennes avslører noen spennende familienærheter. Reidun har jobbet dugnad i klubben i en årrekke. Og det har vært tradisjon for at dugnadsgruppa har en representant i styret. Den skal nå ivaretas av Reidun.

Ny er også Rudi Andersen. Altså ny i styret. Han er på ingen måte ny i klubben, og siste år var han endel av kontrollutvalget. Til daglig er han HR Manager hos Kitron.

Siste tilvekst til styre er Øystein Djupedal. Stortingsrepresentant for SV 1993-2009. Norges kunnskapsminister i Stoltenbergregjeringen fra oktober 2009 til oktober 2007. Fylkesmann i Aust-Agder oktober 2009 til desember 2018. Selv proklamerer han at han ikke kan så mye håndball. Men at han har nok av erfaring og kompetanse til å bidra til spennende utvikling i ØIF Arendal, det er hevet over enhver tvil.

Og at flere av de avtroppende styremedlemmene har sagt seg villig til å fylle opp poster i klubbens ulike fagutvalg gjør at man ikke «mister» hverken deres historie eller kompetanse. Kontinuitet på alle fronter med andre ord.

Størst stemning var det allikevel helt mot tampen av årsmøte. Da hadde styret vedtatt at klubben offisielt og for første gang skulle gi hederspriser til personer som ofrer «litt» ekstra for at det skal være mulig å spille topphåndball fra Arendal. Og jammen så det ut som om klubbens (da gjenvalgte) leder Erik Smedsrud var like rørt ved utdelingen som det de var de som fikk den høyeste heder som klubben offisielt har delt ut. Hedersprisene gikk til Trygve Røisland, Peder Brannmann, Jan Thorsland og ikke minst til alle klubbens fantastiske supportere som har organisert seg i «Svermen».

Her kan du lese hva Agderposten skriver fra årsmøte.
Her kan du lese hva Agderposten skrev før årsmøte.